Da min veninde og jeg var i Irland i maj 2012 fik rigtig meget godt mad at spise, jeg vil her vise de billeder, vi fik taget af det hehe. Og ellers skrive en smule om den gode mad man kan få der.

På vores første aften tog vi hen på en lille pub / restaurant der ligger midt i hjertet af Dublin. Den hedder Fitzgeralds Bar. I kan finde deres hjemmeside lige her. Jeg var inde på den alene i sommeren 2011 da jeg var i Irland første gang. Kunne huske at deres mad var helt fantastisk, og ikke vanvittig dyr. Da jeg kom tilbage i 2012 kunne jeg ikke huske hvad den hed, men jeg kunne huske, hvor den lå. Så vi smuttede derind, og fik en omgang lasagne med kød fra irske kvæg, pommes fritter og en mega lækker salat! Det smagte virkelig godt, og det er den bedste lasagne jeg nogensinde har fået!

Dagen efter skulle vi tidligt op, for at komme på vores første dagstur til Wicklow bjergene. Mens vi ventede på bussen, fik jeg mig en kop varm kakao, mens min veninde fik sig en cappuccino. (Jeg kan ikke lide noget som helst der smager af kaffe)
Det var her vi fandt ud af, at irerne ikke bruger flødeskum til deres kakao, men skumfiduser! Ja den er rigtig nok, og det virker måske underligt, at putte skumfiduser i kakao, men det smager fantastisk! 🙂

Til frokost bestilte jeg en omgang fiskefileter, der virkelig var gode! Samt noget ærtemos af en art – se det grønne stads. Det smage så godt! Og det sjoveste var, at pommes fritterne kom i en spand! Det morede vi os godt over.
Noget helt andet er, at deres pommes fritter altså bare er så gode!

Vi tog på en restaurant der hedder Beshoff’s der ligger på O’Connelly Street. De serverer næsten udelukkende Fish & Chips. Vi tog ikke et billed! Men det sted er altså også bare rigtig godt. Jeg var også derinde selv i 2011. Der spiste vi en omgang frokost om onsdagen 🙂

Torsdag aften, da vi kom tilbage til Dublin fra Wicklow bjergene, var vi inde på Arlington, hvor man kan få en tre retters menu med live irsk musik og riverdance for 30 euro. Det synes vi var givet godt ud, for det var helt fantastisk! Helt klart en oplevelse værd. Og se lige den desert?

Søndag aften vidste vi ikke helt, hvor vi ville spise henne. Vi ville have spist på Fitzgeralds igen, men der var helt optaget, på grund af noget fodbold. Så vi gik rundt og kiggede. Nede af en eller anden sidegade til en sidegade fandt vi den hyggeligste lille irske restaurant. De var godt nok lidt dyre, men de så gode ud, og vi var sultne. Så vi smuttede derind, fik et bord og bestilte en omgang Irish Stew.  Det skal man næsten prøve, hvis man er i Irland, det er en af deres national retter. Det var min første gang, og det smagte faktisk rigtig godt. Vi valgte også at bestille dessert.

Ser den ikke bare lækker ud?

Jeg mener helt seriøst, det er den bedste chokolade mousse jeg nogensinde har smagt i hele mit liv, og så med de bær. Mums. Det var helt fantastisk!

Vores sidste fulde dag i Dublin startede vi ud med, at tage ind til Guinness Storehouse. Der får man en kupon med sin entre billet, så man kan få en gratis Guinness, eller en sodavand, hvis man hellere ville det. Jeg valgte Guinness. Og den smagte bare godt! 🙂 Virkelig bedre end på pubberne, men nok fordi den var så frisk. Den skulle også stå og trække i 2 min. inden jeg måtte drikke den.

Og så tog vi ud og shoppe, men holdt lige en pause, for at få noget varmt ned 🙂 Og noget sødt. De smagte helt vildt godt disse små chokolader. Det var min den med det røde, og så en af de mørke 🙂

4 Comments on Food

1. Uh jeg skribler jeg skribler i min guidebog så jeg kan huske alle de gode steder du anbefaler 🙂
    Glæder mig så meget til på mandag, det er heeelt vildt 😛

2. Varm kakao med skumfiduser smager SÅ godt! 😀 Det er faktisk slet ikke så sjældent at man bruger skumfiduser istedet for flødeskum, det er meget udbredt i bla. USA og England, men hvis man ikke har været på de kanter så kan det måske være lidt usædvanligt 😉