Som nævnt tidligere skal jeg til Irland til oktober. Jeg glæder mig SÅ meget! Der er en festival i Sligo som jeg har vundet en billet til, den varer fra den 23 oktober til den 29 oktober. Jeg har ikke helt vidst hvornår jeg ville tage afsted, men at jeg ville flyve hjem den 29 oktober. Nu er fly og det meste overnatning så booket!

SONY DSC

Lad mig starte med at fortælle at min veninde skal med på noget af turen. Det er den samme veninde jeg var i Irland med tilbage i maj 2012. Jeg fortalte hende lidt om min tur, og hvad jeg havde planlagt, og hun kunne godt tænke sig at komme med på noget af den. Vi tager på en 4 dages tur rundt i hele syd-vest Irland. Touren kan ses her. Den har afgang onsdag den 16 oktober – på min fødselsdag! Hvor fedt er det ikke lige? 😀 Og slutter lørdag den 19 oktober. Vi flyver så tirsdag den 15 oktober, hvor vi allerede lander kl 10.00 så vi har hele dagen i Dublin inden turen går videre. Og min veninde tager så hjem søndag den 20 oktober, hvor jeg tager videre. Hvor jeg tager hen, ved jeg ikke endnu. Overvejer enten at blive i Dublin eller måske tage et smut til Galway, og så tage direkte videre til Sligo om tirsdagen. Om onsdagen den 23 oktober starter festivalen så, og så tager jeg tilbage til Dublin mandag den 28 oktober og flyver hjem til Danmark den 29. Jeg glæder mig helt vildt.

sas_web_675327a

Vi skal flyve med SAS denne gang. På turen til Irland kunne vi spare ca. 50 kr på at flyve med Norwegian, det gad vi ikke. Når jeg flyver hjem, flyver jeg også med SAS. Det var ca. ½ pris af hvad Norwegian skulle have -.- Norwegian skulle have ca. 1200 kr, og så skulle man mellemlande i Oslo. Det gad jeg ikke.
Det er første gang jeg nogensinde skal flyve med SAS 🙂 Og ja flybilletterne er allerede bestilt og betalt 🙂

SONY DSC

Og overnatningen er næsten også klaret. De to overnatninger med min veninde i Dublin bliver på samme Hostel som de to sidste gange jeg har været i Irland, med den ene lille forskel, at denne gang skal vi ikke sove i en sovesal, men i et privat værelse med kun 2 senge. Det bliver rart! Og det var ikke så meget dyrere.
Skal I nogensinde til Irland / Dublin, er dette et Hostel jeg kun kan anbefale. De er virkelig billige, og ikke mindst venlige!

habourOvernatningen når jeg er i Sligo er også booket, det har den været et par måneder faktisk. Der skal jeg sove i et enkeltmands værelse i et sødt lille Hostel der hedder The Harbour House. Det er også utrolig billigt, og er glad for at jeg har det booket.

Nu mangler jeg faktisk kun overnatning til natten jeg kommer tilbage til Dublin inden jeg flyver hjem.

Jeg glæder mig helt ufattelig meget, og er glad for at min veninde kommer med på noget af turen 😀

Når min veninde tager hjem, tager jeg videre til Galway. Jeg var der kort med min veninde i maj, men vi havde kun 1 time i byen, så det var meget begrænset for, hvad vi kunne nå. Men den smule vi fik set var helt fantastisk. Den 4 dages tur vi skal på kommer vi også til Galway og skal overnatte. Men vi ankommer om aftenen og skal af sted om morgenen, så igen begrænset.
Derfor har jeg besluttet mig for at tage til Galway om søndagen, og så tage direkte videre til Sligo derfra. Der kører busserne imellem det hele, så det passer perfekt.
Jeg har fundet et ret billigt hostel, som har fået virkelige gode anmeldelser. Det er igen en sovesal, men kun 2 nætter. Og nætterne i Dublin og Sligo er ikke sovesale 😉 Jeg glæder mig virkelig til at kunne gå på opdagelse i Galway.

kinlay

Og prøv lige at se denne butik. Charlie Byrne. En lille boghandel der blandt andet sælger både nye og gamle bøger 😀 Den skal jeg helt klart finde.

4 comments on “Turen går til”

1. Hvor lyder det bare fantastisk! Jeg er virkelig misundelig 😛 De der Hostels, kan man booke dem via nettet ligesom man plejer at gøre med hoteller? Jeg tænker, at det måske ville være en god idé hvis man nu kun skal være to nætter et sted .. Så har man måske ikke ligefrem brug for et hotel, og jeg kan i hvert fald sagtens leve med en sovesal – og de penge der så er sparet kan jo passende gå til bøger eller noget i den dur 😛

2. Nøj jeg er misundelig, det lyder som om du/I får en super fantastisk tur. Bare det var mig der skulle tilbage til Irland i år 🙂 Jeg er allerede ved at kigge på boghandlen og togturen som du skriver om. Det kunne jo være man kunne få nogle gode ideer til sin egen rejse når den skal foretages en gang ud i fremtiden 🙂

3. Undskyld jeg mente ikke togturen, men den der bus tour som du skriver om. Jeg sidder og læser uden briller da de er gået i stykker og jeg først får mine nye på onsdag 🙂